28 Şubat Sürecinde Medya

28 Şubat Sürecinde Medya


Yazar: Nuraydın Arikan
Yayınevi: Okur Kitaplığı
Kategori: İletişim - Medya - Sosyal Medya
Barkod: 9786056140198
Fiyat: 265,00  ₺
  Stokta
Kullanıcı İşlemleri - +

Şifremi Unuttum

“Haber“, herhangi bir unsurun propagandasını yapmak isteyenlerce kullanılması tercih edilen öğedir. Çünkü haber, bilgi edinme ihtiyacının ötesinde, bir şeyleri “duyurmak“ amacıyla da kullanılmak istenmektedir. Bu nedenledir ki; devlet, güçlü ve varlıklı kişiler, yöneticiler, şirketler, diktatörler gibi çeşitli egemenler, haberi kendi güçlerini arttırmak için bir araç olarak görmektedirler.
Nuraydın Arikan’ın bu çalışmasında, haber kullanılarak propagandanın nasıl yapıldığı, 28 Şubat sürecini temsil ettiği düşünülen bir tarih aralığı ele alınarak değerlendirilmiştir. Değerlendirmede genel olarak medyaya bakıldığı gibi, özel olarak dönemin etkili haber programı Arena’nın haber seçimi, işleyişi, yapımcısı ve sunucusu Uğur Dündar’ın 28 Şubat sürecinin etkileyenleri ve etkilenenlerine nasıl baktığı da incelenmektedir. Bu amaçla Arena programının 1996-1997 yayın dönemindeki haberlerinin içerikleri incelenmiş, Uğur Dündar’ın Hürriyet gazetesindeki yazıları yorumlanmıştır. Çalışma; Dündar’ın yazılarının ve onun kararlarıyla şekillenen Arena programı haberlerinin, elde edilen diğer bulgularla birlikte değerlendirildiğinde, 28 Şubat sürecine nasıl etki ettiğini ortaya koymaktadır.
 

Kitabın Özellikleri
Basım DiliTürkçe
Sayfa Sayısı344
Kapak TürüKarton Kapak
Kağıt Türü2. Hamur
Basım TarihiKasım 2016
Basım Yeriİstanbul
En / Boy14,00 / 21,00 cm.