Sosyolojinin bütün konuları genel olarak üç noktada toplanabilir; Sosyal kişilerin ne oldukları (sosyal alan), sosyal kişilerin ne yaptıkları (kültürel olan ), sosyal kültürel bütünün tanınması.
Birincisi salt toplumsal, ikincisi kültürel, üçüncüsü ise ikisinin birlikte işleyişini ifade eder. Sosyal kişiler genel olarak kategori, yığın, grup, birlik, topluluk ve toplumlardır. Kültürel olan ise örüntü, roller, sosyal süreçleri ve kurumları ihtiva eder. Bu alanın en belirgin sosyolojik birimi ise, kurum’dur. Esasen kurum, maddi- manevi toplam kültürün birbiriyle irtibatlı üniteleridir, bir toplumdaki kurumlar ağı kültürü meydana getirir. Sosyal kültürel olarak nitelendirilen üçüncü kısım ise sosyal kültürel birlikte ortaya çıkan sosyal varlık ve olguların değer, değişme, sosyal kontrol, sapma, bütünleşme gibi işleyişe ilişkin sorunları içine alır.
Kurumlar sosyolojisi başlığını taşıyan bu metin esas itibariyle aynı adı taşıyan dersimizin notlarından derlenmiş, referansları tekrar gözden geçirilerek nihai şekli verilmiştir. Eser kurumsal düzlemi tanıttıktan, yani kurumlarla ilgili genel bir bilgi verdikten sonra altı temel kurumu en belirgin çizgileriyle tanıtmayı amaçlamaktadır.
(Tanıtım Bülteninden)
Kitabın Özellikleri
Basım Dili | Türkçe |
Sayfa Sayısı | 288 |
Kapak Türü | Karton Kapak |
Kağıt Türü | 2. Hamur |
Basım Tarihi | Eylül 2014 |
Basım Yeri | İstanbul |
En / Boy | 13,50 / 19,00 cm. |