Dış Politikada Yumuşak Güç ve Medya

Dış Politikada Yumuşak Güç ve Medya


Yazar: Emrah Aydemir
Yayınevi: Kalkedon Yayıncılık
Kategori: Uluslararası İlişkiler - Dış Politika, İletişim - Medya
Barkod: 9786054979561
Fiyat: 55,00  ₺
  Satışta
Kullanıcı İşlemleri - +

Şifremi Unuttum

Dr. Emrah Aydemir'in “Dış Politikada Yumuşak Güç ve Medya” çalışması; uluslararası ilişkiler terminolojisine yumuşak güç kavramını kazandıran, Clinton yönetiminde Ulusal İstihbarat Konseyi Başkanlığı ve  Savunma Bakan Yardımcılığı görevinde bulunarak Amerikan dış politikasında etkili bir isim olan ve alanında dünyanın duayeni olarak kabul edilen Harvard Üniversitesi profesörü Joseph S. Nye, konuya ilişkin dünyanın saygın isimleri arasında yer alan Decalogue Group Başkanı Wilson P. Dizard (Washington, DC),  Nicholas J. Cull, Philip SEIB, John Krige, Rhonda Zaharna, Mohammed el-Nawawy'in katkılarıyla Türkiye'de bir ilk olma özelliği taşımakta ve kamu diplomasisi ve yumuşak güce bakış açısına yeni bir nitelik kazandırmaktadır.

Bu kitap, dış politikada stratejik bir değer olarak yumuşak güç unsurunun medyada kullanımını geçmişten günümüze uluslararası somut örneklerle  Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye'yi karşılaştırarak gözler önüne sermektedir. 

Moğolların yumuşak güç kullanan askeri operasyonları, 1956 Macar Ayaklanması, Dallas’ın Sovyet Bloku’na etkisi, The Cosby Show’un Amerikan değerlerini güçlendirmesi, Titanic filminin söylemleri ve Vietnam Savaşı gibi olayların yer aldığı bu eser, yumuşak gücün medyada kullanımını davranışlar, temel araçlar ve politikalar temelinde gün ışığına çıkarıyor...

Kitabın Özellikleri
Basım DiliTürkçe
Sayfa Sayısı477
Kapak TürüKarton Kapak
Kağıt Türü2. Hamur
Basım TarihiMart 2016
Basım Yeriİstanbul
En / Boy13,50 / 21,00 cm.
Kapak TasarımŞahan Yatarkalkmaz