Sevgili Öğretmenler ve öğrenciler, bu kitapta, Bilgisayarsız Kodlama, Lightbot, Scratch JR ve Scratch 2.0 programları tüm yenilikleri ile birlikte anlatılmıştır. Bilgisayarsız kodlama uygulamalarını eğlenceli bir şekilde siz de geliştirebilirken, Lightbot ile bulmaca çözer gibi algoritma kavramını öğrenebilir, Scratch JR ile tabletinizden sürükle - bırak mantığı ile minik oyunlar yaparken Scratch 2.0 ile profesyonel uygulamalar yapabilirsiniz.
Kitaptaki, konu ve oyun sıralaması, programcılık mantığının gelişimine katkı sağlayacak şekilde ve kolaydan zora doğru tasarlanmış, bütün oyunlar ve projeler denenip çalıştırılmıştır. Yıllardır verdiğim eğitimlerde öğrencilerin zorlandığı alanlar üzerinde durup daha detaylı açıklamalar yapılarak konuların daha iyi kavranması amaçlanmıştır.
Bu kitap, kodlama konusunda hevesli olan ancak nereden başlayacağını bilmeyen herkes için doğru bir başlangıç ve ilerleme kaynağı olarak yazılmıştır.
• Bilgisayarsız Kodlama
• İkilik Düzende Sayılar
• Hata Bulma
• Sayı Tahmin Sistemleri
• Sıralama Algoritmaları
• En Kısa Yol Teoremleri
• Sıkıştırma Algoritmaları
• Lightbot ile Algoritma Çalışmaları
• Scratch JR Program Arayüzü
• Dans Partisi
• Gün Batımı Yapalım Mı?
• Ürpertici Orman
• Karşılaş ve Selamla
• Scratch Programının Arayüzü
• Menüler
• İsmini Canlandır Çalışması
• Kendini Tanıt Çalışması
• Tanışma Oyunu
• Geometrik Cisimler Oluşturmak
• Kendi Orkestramızı Yapalım
• Piyano Çalışması
• Not Hesaplama Çalışması
• Aklımdaki Sayıyı Bul Oyunu
• Labirent Oyunu
• İmpossible Rush Oyunu
• Koordinat Düzlemini Öğrenelim
• Kamera ile Top Toplama
• Ziller Kimin için çalıyor?
• Air Hockey
• Analog Saat
• Çarkıfelek
Kitabın Özellikleri
Basım Dili | Türkçe |
Sayfa Sayısı | 208 |
Kapak Türü | Karton Kapak |
Kağıt Türü | 1. Hamur |
Basım Tarihi | Ekim 2019 |
En / Boy | 16,50 / 23,50 cm. |