Eser Hakkında Tanıtım:
Unity3D ile hayal ettiğiniz oyunu artık kendiniz yapabilirsiniz. Bu kitapta amaç, en kısa sürede kendi çapımızda oyunlar yapabilecek seviyeye gelmektir. Unity3D hakkında hiçbir bilginiz olmasa bile kitabın uygulamalarını birebir yaptığınız takdirde kendi oyununuzu yapabilecek seviyeye geleceksiniz.
Kitapta temel düzeyde C# dersleri verilmekte ve hemen sonrasında Unity 3D’ye geçiş yapılmaktadır. Konular basitten-karmaşığa eğitim ilkesiyle hazırlanmıştır. İçeriğinde 4 farklı oyun örneğine yer verilmiştir. Bu oyunlar yeni konular eklendikçe geliştirilmiştir. Böylece adım adım bir oyunun nasıl yapılacağı, nasıl geliştirileceği görülmüş olunacaktır.
• Video Oyunu Tanımı ve Unity3D
• Unity3D Kurulumu
• Unity 3d’deki Paneller ve Özellikleri
• Temel Düzeydeki C# Konuları
• 2D ve 3D Kavramı
• Unity 3d’deki Gameobject, Component ve Materyal Kavramı
• Kamera ve Işıklar
• Kullanıcı Girdileri
• Nesnelerin Klonlanması
• Nesnelerin Etkisizleştirilmesi
• Nesnelerin Pasif Yapılması ve Silinmesi
• LABİRENT OYUNU
• Sahneler Arası Geçiş İşlemi
• Kullanıcı Arayüzleri
• Sesler
• Animasyon
• YÜKSEK ZIPLAMA OYUNU
• Yapay Zekâ
• Invoke() Fonksiyonu
• Ienumerator() Fonksiyonu
• Veri Kaydetme
• MANTAR TOPLAMA OYUNU
• Raycast
• Efektler (Halo, Trail, Particle)
• Zaman Kavramı
• FPS OYUNU
• Arazi Tasarlama
• Görüntü Efektleri (Post Processing)
• Optimizasyon
Yazar Hakkında;
Mustafa Bayraktar
Zonguldak/Ereğli doğumludur. Memleketi Trabzon’dur. İlköğretim eğitimi Trabzon’un Şalpazarı ilçesindeki Sütpınar köyünde başlayıp Trabzon Fatih İlköğretim okulunda tamamlanan yazarımız, lise eğitimini ise Trabzon Lisesinde tamamlamıştır. Karadeniz Teknik Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bölümünden lisans mezunudur. Aldığı eğitimin aksine lise yıllarından itibaren oyun yapımına merakı olması onu bu alanda çeşitli çalışmalar yapmasına vesile kılmıştır. Aradaki boşluklarla beraber yaklaşık 15 yıldır oyun programlamayla ilgilenmektedir. Bugüne kadar birçok farklı platformda oyunlar geliştirmiştir. Bunlardan bazıları: “Blitz 3D, Game Maker, Flash ve nihayetinde Unity 3D”. Unity’nin güçlü bir oyun motoru olması ve işleri son derece kolaylaştırması onu cezbeden noktaları olmuştur. Hâlihazırda özel bir oyun şirketinde çalışmalarına devam etmektedir.
Kitabın Özellikleri
Basım Dili | Türkçe |
Sayfa Sayısı | 320 |
Kapak Türü | Karton Kapak |
Kağıt Türü | 1. Hamur |
Basım Tarihi | Nisan 2020 |
En / Boy | 15,00 / 21,00 cm. |