Eleştirel Medya Okuryazarlığı

Eleştirel Medya Okuryazarlığı


Yazar: Abdurrahman Şahin
Yayınevi: Anı Yayıncılık
Kategori: Dilbilim
Barkod: 9786051705088
Fiyat: 244,00  ₺
  Satışta
Kullanıcı İşlemleri - +

Şifremi Unuttum

Kitap Tanıtım Yazısı : 

Geçen yüzyıl içindeki gelişmeler, artan enformasyonun temel bir gösterge olduğu bilgi çağını ortaya çıkarmıştır. Sonraki gelişmelerle birlikte ise dolaşımdaki bilginin hem miktarı hem de hızı katlanarak artmıştır. Bilginin çokluğu bir avantaj olduğu kadar, aynı düzeyde artan manipülatif ve dezenformatif içerikler sebebiyle bir sorun da oluşturmaktadır. Çünkü dolaşımdaki bilgilerin en azından bir kısmı, pazarlanmak amacıyla ince tekniklerle süslenmiş ve kendisi gibi binlerce bilgiyle rekabet halindedir. İşte böyle bir dünyada medya okuryazarlığı, insanlar için hava ve su gibi en temel ihtiyaçlardan biri haline gelmiştir. Bu ihtiyaca cevap verebilmek için yazılan bu kitapta medya okuryazarlığına ilişkin süreçler, boyutlar, ilkeler, kuramcılar, gerekçeler ele alınırken; medyada yer alan reklam ve haber gibi yapıtlara ve bu yapıtların içinde bulunan bir dizi unsura da (örn., duygular, ikna teknikleri, stereotipler vs.) yer verilmiştir. Ayrıca fen ve tarih gibi farklı alanların medya okuryazarlığı ile ilişkilendirilmesine dönük öneriler de sunulmuştur. Kısacası bu kitap, medya okuryazarlığını öğrenmek ve öğretmen isteyenlerin faydalanacağı temel bir çerçeve sunmaktadır.

Kitabın Özellikleri
Basım DiliTürkçe
Sayfa Sayısı352
Kapak TürüKuşe Kapak
Kağıt Türü1. Hamur
Basım TarihiMart 2021
Basım YeriAnkara
En / Boy13,50 / 21,00 cm.