Fransız filozof Gilles Deleuze yirminci yüzyılın en yenilikçi düşünürlerinden biridir. Cinema 1: The Movement-Image (1983) ve Cinema 2: The Time-Image (1985) adlı iki ciltlik eseri, yayınlandığı tarihten itibaren film ve felsefe alanındaki çalışmaları derinden etkilemiştir. Film, medya ve kültür konularına odaklanan araştırmacılar, Deleuze’ün düşüncesinin en etkin nasıl kullanılabileceği üzerine kafa yormayı sürdürmektedir.
D. N. Rodowick editörlüğündeki bu kitap, Deleuze’ün sinema yazıları hakkında kaleme alınan eleştirel makalelerden oluşuyor. Yazarlar, Deleuze’ün film teorilerinin süregelen önemini ve bunların çağdaş görsel kültür incelemelerini hangi şekillerde etkilediğini sistematik bir biçimde ortaya koyuyor ve bu alan araştırmaları için yeni yönergeler sunuyor. Deleuze’ün film teorisinin önemi ve kullanışlılığına dair bir başucu kaynağı.
Katkıda bulunanlar:
Raymond Bellour, Ronald Bogue, Giuliana Bruno, Ian Buchanan, James Chandler, Tom Conley, Amy Herzog, András Bálint Kovács, Patricia MacCormack, Timothy Murray, Dorothea Olkowski, John Rajchman, D. N. Rodowick, Marie-Claire Ropars-Wuilleumier, Garrett Stewart, Damian Sutton, Melinda Szaloky.
Kitabın Özellikleri
Basım Dili | Türkçe |
Çeviren | Nurullah Yakut |
Sayfa Sayısı | 371 |
Kapak Türü | Karton Kapak |
Kağıt Türü | 3. Hamur |
Basım Tarihi | Aralık 2021 |
Basım Yeri | İstanbul |
En / Boy | 16,50 / 22,50 cm. |