Kitabın onikinci baskısının, Türkiye eğitim sisteminde Yeni Yapı ve Davranış arayışlarının yoğun biçimde tartışıldığı bir döneme rastlamış olması, yazarına kıvanç ve kaygıyı birlikte yaşatmaktadır.
Ancak bilimselleşme süreci çok yakın bir geçmişte başlayan “eğitim ve okul yönetimi“ gibi özgün bir alandaki yapıtın, 31 yıl içinde onbirinci baskıya ulaşması, Yazara haklı bir kıvanç vermektedir. Buna karşılık, yaklaşık kırk yıldan beri Türkiye’de eğitim ve okul yönetimi alanında ulaşılan bilgi birikiminin uygulamaya yansıtılması girişimlerinde gözlenen yetersizlik ve sınırlılık, Yazarın alanda beklenen kuram-uygulama bütünleşmesi karşısında kaygılarına neden olmaktadır.
Onikincii baskı öncesinde yapıt gözden geçirildi. Dr. Açıkalın’ın da katkıları ile eğitim ve okul yöneticilerinin özellikle dikkatlerine sunulmak istenen cümlelerin altı çizilerek (italik ya da bold yazılarak) vurgulanmaya çalışıldı. Ayrıca, gerekli kısaltmalar, çıkarmalar, sözcük değişimleri yapılarak güncelleştirilmeye çalışıldı.
(Önsöz’den)
Kitabın Özellikleri
Basım Dili | Türkçe |
Sayfa Sayısı | 250 |
Kapak Türü | Karton Kapak |
Kağıt Türü | 3. Hamur |
Basım Tarihi | Ekim 2013 |
Basım Yeri | Ankara |
En / Boy | 16,00 / 24,00 cm. |